Handelsbetingelser

1.1 Hvem er vi. Vi hedder Le Creuset Scandinavia og er en virksomhed, som er indregistreret i Danmark. Virksomhedens CVR-nummer er 26984076, og vores hjemsted er Taastrup Hovedgade 12, 2630 Taastrup, Danmark.
1.2 Sådan kontakter du os. Du kan kontakte os ved at ringe til vores kundeserviceafdeling på +45 36 88 91 90. Åbningstiderne er mandag til torsdag i tidsrummet mellem kl. 08.00 – 16.00 og fredag i tidsrummet mellem kl. 08.00 – 15:30. Hvis du foretrækker at sende os en e-mail, kan du skrive til scandi.web@lecreuset.com
1.3 Sådan kontakter vi dig. Hvis vi har behov for at kontakte dig, sker det telefonisk eller pr. e-mail til den e-mailadresse eller postadresse, som du oplyste os om i din ordre.
1.4 'Skriftligt' omfatter e-mails. Når vi bruger termen 'skriftligt' i disse betingelser, omfatter det også e-mails.
2.1 Sådan godkender vi din ordre. Vores godkendelse af din ordre finder sted, når vi sender en e-mail til dig med oplysning om, at produkterne er blevet leveret, og på dette tidspunkt træder en aftale i kraft mellem dig og os.
2.2 Hvis vi ikke kan godkendte din ordre. Hvis vi ikke kan godkende din ordre, oplyser vi dig om dette skriftligt, og vi vil ikke opkræve betaling fra dig for produktet. Der kan være forskellige årsager til dette: 1) produktet er ikke på lager, 2) uventet begrænsning af vores ressourcer, som vi ikke på rimelig vis kunne tage højde for, 3) vi har identificeret en fejl i prissætningen eller beskrivelsen af produktet, 4) vi er ikke i stand til at overholde den leveringsdato, som du har angivet.
2.3 Dit ordrenummer. Vi knytter et ordrenummer til din ordre, og oplyser dig om dette ordrenummer, når vi godkender din ordre. Det vil være en hjælp for os, hvis du oplyser os om dette ordrenummer, hver gang du retter henvendelse til os vedrørende din ordre.
2.4 Vi sælger kun til Danmark. Vores website er kun til markedsføring af vores produkter i Danmark. Desværre godkender vi ikke ordrer fra eller levering til adresser uden for Danmark. Yderligere oplysninger finder du på siden ‘Levering’ her.
3.1 Vi er yderst omhyggelige med at sikre, at produktbeskrivelser, billeder, information og priser er nøjagtige, men vi hæfter ikke for nogen form for unøjagtigheder, fejl eller udeladelser.
3.2 Produkter kan afvige en smule fra billederne. Billederne af produkterne på vores website tjener kun rent illustrative formål. Selv om vi har gjort alt for at sikre, at farverne gengives præcist, kan vi ikke garantere, at en enheds visning af farverne nøjagtigt gengiver produktets farve. Dit produkt kan afvige en smule fra disse billeder.
3.3 Yderligere oplysninger finder du på siden ‘Brugervejledning’ her.
3.4 Tilgængelighed på lager. Tilgængeligheden på lager vises på websitet, og vi udfolder store bestræbelser på at sikre, at produkterne altid er på lager, men nogle gange kan det forekomme, at produkterne midlertidigt ikke er på lager. I så fald har du mulighed for at modtage en e-mail, når dit produkt er på lager igen.
4.1 Hvis du ønsker at foretage ændringer ved det produkt, som du har bestilt, bedes du kontakte os. Vi vil oplyse dig om, hvorvidt ændringen er mulig. Hvis det er muligt, vil vi oplyse dig om enhver form for ændring af prisen på produktet, tidspunktet for levering eller alt andet, som kan være nødvendigt som følge af den ændring, som du ønsker. I den forbindelse vil vi bede dig om at bekræfte, hvorvidt du ønsker at gennemføre ændringen.
5.1 Leveringsinformation og omkostninger. Ordrer fra det danske website kan kun leveres til danske adresser, og ved at afgive en ordre bekræfter kunden, at han/hun køber produktet i Danmark. Bemærk venligst, at vi ikke kan levere til postboksadresser.
5.2 For øjeblikket tilbyder vi følgende leveringsmuligheder:
Standardlevering er GRATIS, når du køber for minimum 500 kr. Levering sker inden for 2 til 4 arbejdsdage.
Standard 39,00 kr. – levering inden for 2 til 4 arbejdsdage.
Bemærk venligst, at arbejdsdage er mandag til fredag med undtagelse af helligdage. Vi vil gøre vores yderste for at opfylde disse leveringsfrister, men i visse dele af Danmark kan vi ikke garantere dette.
5.3 Le Creuset fører en prissætningspolitik for standardprodukter i Danmark, hvilket medfører, at kunder opkræves samme pris uanset adresse. Vi er af den opfattelse, at prisintegritet er vigtigt inden for alle valutazoner.
5.3 Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser, som vi ikke er herre over. Hvis vores levering af produkterne forsinkes grundet hændelser, som vi ikke er herre over, meddeler vi dig dette hurtigst muligt, og vi træffer foranstaltninger for at mindske de gener, som forsinkelsen medfører. Under forudsætning af, at vi træffer førnævnte foranstaltninger, er vi ikke ansvarlige for forsinkelser, som skyldes hændelsen, men hvis der er risiko for en betragtelig forsinkelse, kan du kontakte os for at opsige aftalen, hvorefter du modtager en tilbagebetaling for ethvert produkt, som du har betalt for, men endnu ikke modtaget.
5.4 På dette tidspunkt bliver du ansvarlig for produktet. Produktet er dit ansvar fra det tidspunkt, hvor vi leverer produktet til den adresse, som du oplyste os om, eller når du [eller et transportfirma efter dit valg] afhenter produktet hos os.
5.5 På dette tidspunkt er produktet din ejendom. Produktet er din ejendom, når vi har modtaget fuld betaling.
6.1 Du kan altid opsige din aftale med os. a) Du kan altid opsige din aftale med os. Dine rettigheder i forbindelse med opsigelse af aftalen afhænger af følgende forhold: 1) hvilken vare, du har købt, 2) om der er fejl ved varen, 3) hvordan vi udfører vores arbejde og 4) hvornår du beslutter dig for at opsige aftalen:
6.1.1 Hvis der er fejl ved den vare, som du har købt, eller hvis beskrivelsen af varen er fejlagtig, kan du ifølge loven være berettiget til at opsige aftalen (eller at få produktet repareret eller erstattet med et tilsvarende produkt eller at få tilbagebetalt en del af eller hele købesummen), se paragraf H;
6.1.2 Hvis du ønsker at opsige aftalen grundet noget, som vi har gjort eller fortalt dig, at vi agter at gøre, se paragraf F.2;
6.1.3 Hvis du blot har ændret mening om produktet, se paragraf F.3. Du kan være berettiget til en refusion, hvis fortrydelsesfristen ikke er overskredet (hvilket er 14 dage fra din modtagelse af det bestilte produkt), men dette kan være med forbehold af fradrag, og du skal betale omkostningerne ved returnering af enhver vare.
6.2 Opsigelse af aftalen grundet noget, som vi har gjort eller agter at gøre. Hvis du opsiger en aftale af en årsag, som beskrives i punkt F.2.1 til F.2.5 nedenfor, annulleres aftalen øjeblikkeligt, og vi refunderer den fulde købesum for ethvert produkt, som ikke er blevet stillet til rådighed, og du kan også være berettiget til en kompensation. Årsagerne er følgende:
6.2.1 vi har oplyst dig om en kommende ændring af produktet eller disse betingelser, som du ikke accepterer
6.2.2 vi har oplyst dig om en fejl ved prisen eller beskrivelsen af det produkt, som du har bestilt, og du ønsker ikke at fortsætte med købet
6.2.3 der er risiko for, at leveringen af produkterne kan blive betragteligt forsinket grundet hændelser, som vi ikke er herre over
6.2.4 vi har suspenderet levering af produkterne af tekniske årsager, eller vi oplyser dig om, at vi agter at suspendere leveringen at tekniske årsager - i begge tilfælde for en periode af mere end 30 dages varighed, eller
6.2.5 du er ifølge loven berettiget til at opsige aftalen grundet noget, som vi har gjort forkert.
6.3 Udøvelse af din ret til at ændre mening (Bestemmelser om forbrugeraftaler 2013). For produkter solgt online fra dette website er du i henhold til Bestemmelserne om forbrugeraftaler 2013 ifølge loven berettiget til at ændre mening inden for 14 dage og få købesummen refunderet. For at være berettiget til at få refunderet købesummen skal du sende varerne tilbage til os inden for 14 dage efter at have meddelt os, at du ønsker at annullere aftalen. Hvis du ønsker at ændre mening og annullere din aftale bedes du kontakte os på +45 36 88 91 90, åbent mandag til fredag i tidsrummet mellem kl. 08.00 – 16.00 og fredag i tidsrummet mellem kl. 08.00 – 15:30. Hvis du i stedet ønsker at sende os en e-mail, kan det ske til scandi.web@lecreuset.com.
6.4 Hvor lang frist har jeg til at ændre mening? Du har 14 dage efter den dato, hvor du (eller en person udpeget af dig) modtager varerne, medmindre dine varer er opdelt på flere leveringer over forskellige dage. I så fald har du op til 14 dage til at ændre mening om varerne efter den dato, hvor du (eller en person udpeget af dig) modtager den sidste leverance.
7.1 På de fleste produkter fra Le Creuset yder vi en garanti i tillæg til dine rettigheder ifølge loven. Garantien dækker fremstillingsfejl og/eller fejlbehæftede materialer under forudsætning af, at produktet anvendes under normale betingelser i hjemmet og i overensstemmelse med den medfølgende brugervejledning. Den dækker ikke normalt slid, kommerciel brug eller forkert brug af produktet. Se venligst siden ‘Garanti’ her for uddybende detaljer om garantiperioden for hver produktserie.
8.1 Sådan oplyser du os om problemer. Hvis du har spørgsmål til eller ønsker at klage over produktet, bedes du kontakte os. Du kan ringe til vores kundeserviceafdeling på +45 36 88 91 90, som er åben fra mandag til torsdag i tidsrummet mellem kl.08.00 – 16.00 og fredag i tidsrummet mellem kl. 08.00 – 15:30. Hvis du foretrækker det, kan du også sende en e-mail til scandi.web@lecreuset.com.
8.2 Opsummering af dine rettigheder ifølge loven. Ifølge loven er vi forpligtet til at levere produkter, som er i overensstemmelse med denne aftale. Se infoboksen nedenfor for en opsummering af dine lovmæssige rettigheder i relation til produktet. Ingen af disse bestemmelser påvirker dine juridiske rettigheder.
8.3 Din forpligtelse til at returnere afviste produkter. Hvis du ønsker at udøve dine rettigheder ifølge loven til at afvise produkter, skal du returnere dem i henhold til den procedure, som er nævnt nedenfor under punkt I.

Udvidet returneringsperiode i forbindelse med jul

Vi ønsker, at din oplevelse er så behagelig og nem som mulig op til jul. Derfor har vi forlænget vores returneringsperiode. Dette gør sig gældende for alle køb foretaget mellem d. 1 november og d. 31 december, der hermed kan returneres eller byttes frem til d. 31. januar 2024.

9.1 Hvis du ønsker at returnere en hvilken som helst vare, som du har købt hos os online, bedes du kontakte vores kundeserviceafdeling senest 30 dage efter modtagelse af din ordre for at påbegynde returneringsforløbet. Ring til os på +45 36 88 91 90. Åbningstiderne er mandag til fredag i tidsrummet mellem kl. 08.00 – 16.00 og fredag i tidsrummet mellem kl. 08.00 – 15:30. Hvis du foretrækker det, kan du også sende en e-mail til scandi.web@lecreuset.com.
9.2 Når du kontakter os, fastslår vi årsagen til returneringen, hvorefter vi sender dig en e-mail med det tilhørende oplysninger om returadressen samt eventuelt en returseddel.
9.3 Sørg for at sikre dig, at du returnerer varerne i ubrugt stand og ubeskadiget i den originale emballage og med alle etiketter påklistret. Den originale afsendelsesmeddelelse eller returmeddelelse skal stadig forefindes. Hvis vi konstaterer, at produkterne ikke er blevet returneret til os i fuld salgbar tilstand, forbeholder vi os ret til at nægte at tilbagebetale købesummen for varen.
9.4 Vær venligst opmærksom på, at vi ikke er ansvarlige for returomkostninger eller andre leveringsomkostninger. Dette gælder dog ikke i de tilfælde, hvor vi leverer ukorrekte eller fejlbehæftede varer. Vi er heller ikke ansvarlige for pakker, som aldrig når frem til os, hvorfor vi råder dig til at anvende en sporbar og forsikret tjenesteydelse, når du returnerer din produkter til os.
9.5 Når vi har modtaget dine returnerede varer, refunderer vi købesummen til det kort, som blev anvendt ved afgivelsen af den oprindelige ordre. Vi behandler din returnering hurtigst muligt. Dog kan det i meget travle perioder vare 6 - 10 arbejdsdage, før vi behandler din returnering. Kundernes lovbestemte rettigheder under civilretten påvirkes ikke af denne politik.
9.6 Desværre kan vi for nuværende hverken behandle ombytning af produkter købt online eller godkende tilbagebetalinger eller ombytninger af varer købt i vores butikker.
9.7 Ved ønske om returnering af online sæt gør vi opmærksom på, at enkelte dele ikke kan returneres individuelt. For at returnere bedes hele sættes bringes tilbage, hvorefter det fulde beløb vil blive refunderet.
10.1 Priser er inklusive moms men eksklusive leveringsomkostninger. Alle priser, som angives på vores website, er i danske kroner (DKK) og inklusive salgsmoms til den gældende sats, men eksklusive leveringsomkostninger, som lægges til det totale beløb, som skal betales. De relevante leveringsomkostninger vises tydeligt under afregningsproceduren.
10.2 Hvad sker der, hvis vi prissætter forkert. Da vi har et stort antal produkter på vores website, kan det altid forekomme, at nogle af de angivne produkter på vores website er prissat forkert på trods af, at vi gør vores bedste for at undgå dette. Hvis vi konstaterer fejl ved vores prissætning, vil vi normalt på egen foranledning enten kontakte dig for at give dig mulighed for at genbekræfte din ordre til den korrekte pris, annullere ordren eller afvise din ordre og sende dig en bekræftelse af din afvisning.
10.3 Prisændringer. Priser kan ændres uden varsel, og dermed kan ethvert efterfølgende køb af samme produkt ikke garanteres gennemført til samme pris.
10.4 Identiske priser i Danmark. Le Creuset fører en prissætningspolitik for standardprodukter i Danmark, hvilket medfører, at kunder opkræves samme pris uanset adresse. Vi er af den opfattelse, at prisintegritet er vigtigt inden for alle valutazoner.
10.5 Hvornår skal du betale, og hvordan skal du betale. Når man køber varer online, skal en gyldig betalingsmetode altid benyttes. Vi accepterer betaling med følgende kreditkort eller debetkort. Vi accepterer betaling med følgende betalingsmetoder: Visa-kreditkort og Visa-debetkort, Visa Electron-kort, MasterCard kredit- og debetkort og Apple Pay.. Ved at sende en ordre til os gennem vores website bekræfter du, at de betalingsoplysninger, som er angivet på din ordre, er gyldige og korrekte. Alle transaktioner gennemføres i danske kroner (DKK). Vi debiterer først dit kredit- eller debetkort, når vi afsender din ordre.
10.6 Det maksimale beløb pr. transaktion er kr. 15.000.
10.7 Vi accepterer ikke kontanter, checks, gavekort eller vouchers som betalingsmiddel online.
11.1 Vi vil gerne have din feedback om vores produkter. I slutningen af købsprocessen, kan vi invitere dig til at skrive en produktanmeldelse og dele din oplevelse.
11.2 Vores mål er at samle meninger fra vores kunder, positive eller negative. Det er imod reglerne at skrive indhold som kan defineres som reklame eller kommercielt indhold, eller bruge vores websites til at udføre nogen kommerciel aktivitet. Skriv ikke provokerende eller upassende indhold. Le Creuset er ikke ansvarlig for brugerindhold indsendt på vores websites, selvom vi forbeholder os ret til at fjerne upassende indhold efter vores eget skøn.
11.3 Anmeldelsen er ejes af dig, men når du skriver en anmeldelse på vores hjemmesider, giver du det til Le Creuset. Ved at skrive en anmeldelse forstår du, at du giver en ikke-eksklusiv, evigvarende (i det mindste i hele beskyttelsen af gældende immaterielle rettigheder), overdragelig, underlicensieret, afgiftsfri, verdensomspændende licens til at bruge det indhold, som du sender ind på vores websites til ethvert formål, herunder kommerciel brug, og herunder retten til at oprette afledte værker, oversætte, gengive, vise, distribuere eller ændre indholdet og underlicensere eller tildele disse rettigheder.
11.4 Din anmeldelse kan være synlig fra andre platforme, som f.eks. søgemaskiner og på sociale medier. Din anmeldelse bliver synlig, indtil den er fjernet. Efter offentliggørelsen kan du kontakte Le Creuset på scandi.web@lecreuset.com for at fjernet din anmeldelse. Du forstår, at det fjernede indhold kan fortsætte med at eksistere i vores systemer eller andre platforme i det omfang dit indhold er blevet offentliggjort. Og at det kan deles med andre brugere eller tredjeparter, der ikke har slettet dem. For yderligere oplysninger om, hvordan vi håndterer dine data og dine personlige oplysninger, se vores databeskyttelsespolitik.
12.1 Vi sælger ikke til mindreårige. Le Creuset sælger ikke til mindreårige. Hvis du ikke er fyldt 18 år, kan du ikke købe produkter fra Le Creuset online, medmindre du overvåges af dine forældre eller andre voksne, som har ansvaret for dig.
12.2 Vi kan ændre disse betingelser og vilkår. Vi forbeholder os ret til at ændre disse betingelser og vilkår fra tid til anden. Alle ændringer annonceres på dette website, og vi opfordrer dig til at læse disse betingelser og vilkår jævnligt for at se, om der er sket ændringer. Din fortsatte brug af websitet er omfattet af de betingelser og vilkår, som gælder på tidspunktet for brug af websitet.
12.3 Hvis en domstol kender dele af denne aftale ulovlig, vil resten af aftalen fortsat være gældende. Hvert afsnit under disse betingelser gælder særskilt. Hvis en hvilken som helst domstol eller relevant myndighed træffer afgørelse om, at et hvilket som helst af disse afsnit er ulovligt, har de resterende afsnit stadig fuld retskraft og retsvirkning.
12.4 Hvilken lovgivning gælder for denne aftale, og hvor kan du anlægge en sag. Disse betingelser er underlagt dansk lovgivning. En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: scandi.web@lecreuset.com
Vi har dog ikke til hensigt at anvende OTB-platformen til at bilægge alle former for tvister, som måtte opstå mellem os. I stedet vil vi bestræbe os på at løse enhver uenighed i mindelighed, men hvis disse bestræbelser ikke bærer frugt, kan du anlægge sag ved de danske domstole for så vidt angår disse produkter.
Klik her for at læse betingelser for kampagner og konkurrencer.
14.1 Vi gennemgår vores handelsbetingelser regelmæssigt. Betingelserne blev sidst opdateret den 05/02/2024.